Gönderen Konu: E-Fatura Hata Gözüküyor ,Ne Yapmalıyım?  (Okunma sayısı 1300 defa)

Mukaddes Konak

  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 1038
  • ERP Uzmanı
E-Fatura Hata Gözüküyor ,Ne Yapmalıyım?
« : Şubat 04, 2018, 06:38:48 ös »
E-Fatura Hata Gözüküyor ,Ne Yapmalıyım?

**Hata detayında "Adres bulunamadı", "Hiçbir kayıt bulunamadı" yazıyorsa, "schematron kontrol sonucu hatalı" ancak hata detayında hiç bir  şey yazmıyorsa ; bu hata sistemimizden kaynaklanmamaktadır, gönderdiğimiz faturaları GİB' den kaynaklı bir nedenden dolayı hataya düşüyor.
Zarfın statüsü "Başarı ile Tamamlandı" değilse bu durumda ya GIB den yada faturanın alıcı tarafından bir hata dönmüş demektir.

Çözüm için;

1. "HATA"lı olan E-Faturayı ERP programından tekrar göndermek için E-Faturanın durumunun "HATA" olması gerekiyor.
2.  Fatura İşlemleri ekranında E-Faturanın durumu "HATA"lı değil ise E-Fatura Durum Güncelleme çalıştırılmalıdır. (Bakınız :https://forum.uyumsoft.com.tr/index.php?topic=2011.msg2497.html#msg2497)
3. Fatura üzerinde E-Fatura Durumu : "HATA" lı ise faturanın durumu boşa çekilmedir.Bu iki yöntemle yapılır ;
          a.E-Fatura "Düzelt\Kaydet" yapılır.
          b.E-Fatura üzerinde sağ click "E-Fatura İşlemleri - Yeni ETTN Oluştur (Hata İse) seçeneğine tıklanır.
(Resim :2)
Bu iki işlemle de E-Fatura Durumu "Boş"a çekilir.
4.3. işlem tamamlanıp E-Fatura Durumu "Boş"a çekildikten sonra E-Fatura tekrar gönderilebilir.(Bu Faturayı artık E-Fatura Gönderim ekranında görebilirsiniz.)



« Son Düzenleme: Aralık 24, 2018, 10:00:22 öö Gönderen: ERP Destek »