Gönderen Konu: Gelen E-Faturaları Sisteme Nasıl Çekerim?  (Okunma sayısı 985 defa)

Mukaddes Konak

  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 1038
  • ERP Uzmanı
Gelen E-Faturaları Sisteme Nasıl Çekerim?
« : Şubat 04, 2018, 07:00:13 ös »
E-Fatura Sorgulama (Alımı) Nasıl Yapılır ?
Ekran Yeri : Ana Menü - Satış\Satınalma Yönetimi - E-Fatura Sorgulama

Uyumsoft Portal'a (https://i-donusum.com.tr/portal/) gelmiş E-Faturalarınızın sisteme alındığı, sorgulama - red işlemlerinin yapılabildiği ekrandır.
E-Fatura sisteme alırken "Ana Menü -Parametreler- Kullanıcı İşlemleri - Kullanıcı Tanımları" ekranındaki E-Fatura Kullanıcı Kodu ve Şifresi ile sorgulama yapmaktadır.

1."Fatura Sorgulama" :  Tanımlı olan firmaya  bağlı kullanıcı adı ve şifresi ile entegratöre bağlanır.
Not :Sadece yeni kayıtlar gelsin işaretli ise  yeni gelen PROGRESSERP’ ye hiç alınmamış faturalar çekilir. Değilse işlem görmemiş faturalarda listelenir.
Not :Oluşturma tarihine göre sorgula işareti : Tarih aralığına göre arama yapılacaksa bu parametre işaretlenir.
Önemli: "Oluşturma tarihine göre sorgula" işaretlenerek arama yapıldığında  "Sadece Yeni Kayıtlar Gelsin "parametresi kaldırılmalıdır.Yoksa sistem hiç yanıt dönmez.

2."Reddet" :  Faturanın red edilmesi ile , entegratör tarafına Red ve Red Nedeni yazısı gidecektir. (Ayrıntılı Bilgi İçin :http://forum.uyumsoft.com.tr/index.php/topic,2017.msg2503.html#msg2503)

Sorgulama işleminden sonra içeri alınan faturaları : Ana Menü - Satış\Satınalma Yönetimi - Alınan E- Faturalar ekranından görebilirsiniz.

"Seçilenleri Onaya Gönder" : Onay kullanılacak firmalarda kullanıcının bağlı olduğu departman koduna göre gelen faturaları, kullanıcı isterse,  departman kodu seçerek seçtiği departmanın onayına gönderebilir. Bu durumda bu faturalar seçilen departmanın personellerinin onayına düşer ve kabul-red-fatura yap işlemlerinin bu kullanıcılar tarafından yapılması sağlanır.
Departman Kodu ile Onay Kullanımı: Bu uygulama e-fatura ile geliştirmeleri ile birlikte gelmiştir.
Kullanımı:
1.   Ana menü-sistem tanımları-departman tanımları ekranından ilgili departmanlar tanımlanır.
2.   Ana menü-parametreler-kullanıcı işlemleri-kullanıcı tanımları ekranından kullanıcılar seçilerek açılan departman kodları ile ilişkilendirilir.
3.   Departmana bağlı carilere ait faturaların sorgulama ekranında listelenmesi için ise cari kartlar ile departman kodları ilişkilendirilir.
4.   Kullanıcı fatura alım ekranında fatura sorgulama yaptığında sadece ilişkilendirdiği carilere ait gelen faturalar listelenecektir. Kullanıcı ihtiyaç duyulduğu taktirde fatura alım ekranında departman kodu seçerek farklı departmanların onayına fatura gönderebilir.

KABUL
Alış faturalarının KABUL edilebilmesi için alınan e-faturalar ekranındaki ön faturadan, fatura oluşturulmuş olmalıdır. Aksi halde KABUL yanıtı gönderilemez.



« Son Düzenleme: Şubat 05, 2018, 01:35:48 öö Gönderen: Mukaddes Konak »